Primair onderwijs

In dit programma onderzoeken leerlingen de historische, sociale en persoonlijke betekenissen van een voorwerp. Eigen betekenisgeving wordt gespiegeld aan die van anderen, waarbij het meevoelen met elkaars standpunten centraal staat.

Primair onderwijs


Voorwerpen, verhalen en tradities worden soms ‘erfgoed’ genoemd. Vaak wil dit zeggen dat deze dingen belangrijk voor ons zijn. Maar wie heeft dat bepaald? En, vinden wij ze wel belangrijk?

Met die vragen gaan leerlingen van groep 7 en 8 aan de slag in dit programma. Ze verzamelen zich rond een voorwerp en leren hier op verschillende manieren naar kijken. Zluisteren naar persoonlijke verhalen van elkaar en andere stadsgenoten. In gesprek krijgen ze oog voor diverse stemmen én hun eigen stem. Spelenderwijs raken ze vertrouwd met erfgoed en ontdekken ze dat zij zelf erfgoedmakers zijn. 

Voor wie: Groep 7 en 8
Kerndoelen: 51, 55, 56


Neem contact op met educatie@imagineic.nl voor meer informatie of om te boeken.

Delen